Published On: śr, Paź 26th, 2016

Zmiany na lepsze w żywieniu naszego dziecka

Rola pokarmu, jaki jest dostarczany organizmowi w pierwszych latach życia jest ogromna. Zapewnienie odpowiednich ilości składników mineralnych, witamin oraz kalorii kształtuje proces rozwoju fizycznego i umysłowego.

Obserwując brak apetytu u dziecka starajmy się więc wzbogacić jego codzienne żywienie o korzystne dla zdrowia składniki. Podstawowa zmiana powinna dotyczyć wartości odżywczej serwowanego jedzenia.

Pożywienie niskiej jakości odżywczej

Produkty oczyszczone, takie jak białe pieczywo lub ryż są pozbawione gamy korzystnych składników pokarmowych jakimi są węglowodany złożone. Zamieńmy więc dotychczasową białą bułkę na pełnoziarnisty chleb, wprowadźmy takie produkty jak kasza jaglana, gryczana oraz różnego rodzaju zboża. Biały cukier, który poza swoją kalorycznością, nie przedstawia żadnych korzyści dla organizmu, powinien być wymieniony na miód, cukier trzcinowy lub syropy słodzące z kukurydzy czy klonu.

Tłuszcze roślinne podstawą w przyswajaniu witamin przez organizm

Duże znaczenie dla umysłu dziecka posiada dostęp do korzystnych dla zdrowia tłuszczy nienasyconych, jakie znajdziemy w tłuszczach roślinnych. Do najbardziej korzystnych należą oleje tłoczone na zimno, pochodzenia sezamowego, lnianego, słonecznikowego oraz orzechowego. Źródła kwasów omega-3 powinny stanowić ryby, a codzienna dieta musi być komponowana z wykorzystaniem owoców i warzyw – najlepiej świeżych i występujących w danym sezonie.

Inne czynniki zmniejszające apetyty

Brak apetytu u dziecka może być spowodowany alergią na konkretny, często wymagany dla prawidłowego rozwoju produkt. W tym przypadku po uprzedniej wizycie u lekarza powinniśmy zmienić źródło dostarczania korzystnych składników. Przykładem jest pozbycie się z diety mleka krowiego i zastąpienie go kozim lub włączenie do diety produktów sojowych. Korzystnym źródłem białka są warzywa strączkowe. Zasada ich podawania mówi, że im mniejszy jest wiek dziecka tym warzywa powinny być bardziej lekkostrawne. Nieoceniona rola w kształtowaniu odporności dziecka przypada kiszonkom, a w szczególności kapuście kiszonej. Pierwsze porcje kiszonek mogą być podawane dzieciom od 18 miesiąca życia.

Przeczytaj porady ekspertów Sanostol dotyczących diety dzieci.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)

About the Author

Leave a comment

XHTML: You can use these html tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Wszystkie prawa zastrzeżone